Saturday, March 20, 2010

....tak tawu nk masak pe arini...

aku masak??hebat sekali ye kwn2
klo chef yg bernama mastura ini melangkah kaki ke bahagian masak2 ni
tapi jgn d sangka aku mmg terkenal dgn masak hentam saja le ni
tp kdg2 sodap jgk..licin jgk n ada jgk org yg menikmati hidangan itu
tatkala aku menulis entry ini terasa amat la bekeroncong perut aku neh
hah aku ta tawu nk masak pe ni
bahan2 yg ada adalah seperti berikut;

ikan kering (kegemaran aku ni)
telor ayam (20 bijik ada lagi)
cili segera
cili padi
garam
gula
kicap
budu pn ado

hah bahan2 ni je yg aku ada
tp tiap ari mkn telor mmg tak membuka minda langsung
sapa yg pandai menvariasikan masakan sila beri tunjuk ajar ye :-)
walupn bkn kali ni aku blh aplikasikan
next time akn aku aplikasikan ye..
jom masak yokk..salam jam 1.30 p.m..
edisi masakan..

p/s: lagu irama keroncong sungguh lunak sekali
teringat wajah wife zizan pelakon tu..canteq..smpai ati x tunggu aku abg zizan

4 comments:

  1. akhirnya nasi dan ikan kering menjadi pilihan....ngeeeeeee

    ReplyDelete
  2. haha..kuah nye pe ye yana..cdap kn kahkah

    ReplyDelete
  3. aku rase ko patut masak semua secara mengoreng...kalo dah goreng xyah la kuah...

    ReplyDelete
  4. haha..cmtu ea irwan..ok2 cube2 le ye nti..mana tawu sedap ke :-)

    ReplyDelete

sesi ramah mesra jgn malu jgn segan yer