Monday, March 15, 2010

........titik noktah kehidupan pelajar.......

alam remaja bermula dari 13-21 thn
alam dewasa bermual dari 22- 2+++
(sumber dari anonymous,,tak pasti kesahihannya)
apakah motif statement ini aku pn kurang jelas layan je le


(time alam kanak2 ye ke??)

so skrg adakah aku remaja or dah dewasa ye??(kepikiran sendirian seketika)

klo korang la kn korang prefer remaja ke dewasa???(blh plak men pilih2 ni yee :)

mana blh beb umur ttp umor k no choosing2 tau hihi..antara 1 yg aku x bape bekenan neh bila angka umur aku da 20+++ time ni aku mmg tak bleh nk perasan muda, cute n comey da huhu..ilang satu nikmat idup tp tak pe mak aku ckp nikmat idup lain akan datang lak dlm kehidupan aku nti..nk tawu pe???,,,perkahwinan n naluri keibuan adeiii...apakah itu??malu giler mak ckp cmtu hhehe (berlalu tersimpul2 menjauhi ibuku huhu)...tp itulah lumrah kehidupan, perjalanan idup sentiasa berjalan seperti roda2 kehidupan or roda2 Kuala Lumpur tu :-) so..kta mmg da x blh berpatah balik kena sentiasa pandang ke depan tp sumtimes kena jgk pandang pada sejarah kehidupan kta n negara kta sendiri bg menginsafkan diri dan sebagai pedoman n peringatan ttg pe yg penah kta alami dahulu n supaya benda2 itu tdak terjadi lagi ye..kena gak selit2 dgn smgat jati diri ni br semangat tu ada kan...huh caya la hihi...

(zaman sekolah rendah btol ke?)

pencetus kelahiran entry kali ni adalah di sebbkan aku bakal menghabiskan sisa2 kehidupan aku huh cm da nk tgal dunia tros da ni..ishh tak de2 sisa kehidupan sbg seorg pelajar le..sbnrnya suma ada dlm ati ni ceh jiwang lak dia..tatawu adakah ati ini mampu mengatasinya..kesedihan kegembiran dan kemerdekaan sbb tali gari yg aku pakai sepanjang begelar pelajar ini bakal di gantikan dgn segulong ijazah..insyaallah...sonok?? mestila sonok la sbb aku akn melangkah ke alam perkerjaan tak lama lagi..huh pasni suami aku bernama BMW akn menemaniku hihi..angan2 mat jenin kena ada gak ye kwn2...tak pe berangan itu bgus utk kesihatan spritual kta ni ye..yg sedih tu sbb nya aku bakal berpisah dgn kwn2 yg selama ini sentiasa dgn aku ketika aku gembira sedih n susah mereka suma ada di sisi aku..sungguh aku bersyukur sbb sepanjang kehidupan aku, aku sentiasa di kurniakan kwn yg btl2 teman sejati..kwn yg tak memilih bulu dlm hubungan persahabatan ini..syukur sgt...tapi itulah ye setiap pertemuan pasti ada perpisahan n mmg kta tak akn lari dari situasi sperti ni..yg penting hubungan persahabatan itu msti beterusan walau jauh berbatu mana pn kta berada..i(nsyallah aku tak kan membiarkan hubungan persahabatan kta terputus d tengah jalan)..
ha apa yang nk dirisaukan FACEBOOK kan ada..ape la aku ni tetiba je blh lupe hehe...credit to fb ye kwn2..

(ketika loceng rehat berbunyi gitu la jadinye)

terakhir ramalan kaji cuaca dri sumber tora sotong.com

carta alir mengikut giliran kwn2 yg bakal mengendong anak yg melepasi carta aku

- sumitomo -

- kuniem -

(kuniem yg mengatakn carta alir ini benar n tepat sekali)

- yana -


(si yana ni aku tak dapat ramal sgt kurang nampak bayangan baby dia tu ahha..dia blh jd first n second jgk le)

- nurul aina n ima -
(serentak mengendong anak sbb mereka tlh membuat perjanjian mawu fight sapa yg bakal mengendong anak dlu haha)

(reaksi nurul aina selepas termeterainya perjanjian atr dia n ima)

sory to cici sbb ramalan tak dapat di buat ke ats kamu sbb kamu blm keluar dari alam persekolahan ye msh knk2 hyperactive lagi kamu ni...


ramalan utk aku pn tak dpt di buat ag..biasala aku ni bomoh utk org ramai je :p bkn utk diri sendiri


(inilah kami warga R605 tp tak cukup forum la..yg menjadi kamerawonam itu adalah yana)

p/s: ok la kot title entry kali ni ye..aku mmg fail bab2 tajuk karangan ni BM pn tak A1 hehe...

10 comments:

  1. aku pulak dh terpikir dah bile aku nk kawen, bile aku nk branak lepas bace entri.. haiya! ;p

    ReplyDelete
  2. bagus n3 ni, bagi smgt tuk aku cari calon suami mithali.ngeeeeeee

    oh mama!sy mau kawen ^_0

    ReplyDelete
  3. sheh: x pe sheh lg 2 bln je nk bes stdy pastu kamu cari koja pastu ada la tu ehem3 yg mask minang kamu tu :p aik aritu bkn da yg merisik ka haha kompen mkn nsk myak kamu dlu sheh ahha

    ReplyDelete
  4. yana: hehe go go yana calon mmg da ramai cuma nk pilih je kn..pilih jgn x pilih n aku x sbr nk mkn nsik myak kwn2 kelas kta n x sbr nk tgu org first yg akn kawin dlu ehhe

    ReplyDelete
  5. sapekah yang akan menjadi org pertama.tetttttttttttttttt

    ReplyDelete
  6. haha..jeng3 tgu dan lihat je le..kemungkinan org itu adalah kamu mungkin jugak haha..pe2pn sma2 la kta lihat nti ye kwn ;p

    ReplyDelete
  7. assila..ha silaknlah kawin ye awk ;p jgn lupe jpt sdh ye ;p

    ReplyDelete
  8. aduh...lmbtnye nak tgu...xsabau.ngeeeeee dgn nada menggatal dc2

    ReplyDelete
  9. aduii yana..awat gelenya sgt neh..xpa2 t aku kabokan kt maa kamu ckpt yana x sabo nk kwin makcik..hehe..

    ReplyDelete

sesi ramah mesra jgn malu jgn segan yer