Monday, August 17, 2009

~!! Yg BeRnaMA AYaH !!~

En3 kali ini lebih kepada luahan rasa..ati..perasaan..jiwa
sume berkisar ttg perasaan aku yg terpendam selama ni..
dikala ini aku tgh menahan perasaa
n rindunya kepada
INSAN yg Bergel
ar

AYAH!!!..

terasa skrg ni aku semakin jauh dri AYAH..
walaupun pemergian ayah baru sahaja 6 BULAN..

bukan sbb aku melupainya..tidak sama sekali

tetapi aku terlalu merindui tawanya, suara, usikan n semangat yg
diberikan

AYAH!!


aku rasa aku seperti kehilangan tiang utk aku berdiri..
dulu ayah la yg sllu ada tatkala aku memerlukan pertolongan dan semangat darinya..
sekarang..aku berasa lemah sgt..
yg MENGUATKAN aku skrg adalah kata2ku dan janji2ku pada AYAH

raya terakhir bersama AYAH thn 2008

AYAH!!

sesungguhnya permergian AYAH sgt mengejutkan aku
aku hampir2 ilang semangat utkteruskan idup
tetapi
melihat IBUKU yg KUAT dan bangkit utk meneruskan idup tanpa

AYAH!!

membuatkan aku kuat menghadapi segala ujian dariNYA..
pemergian ayah secara tiba2 sungguh membuat aku
lemah dan hampir tidak dapat menerima kenyataan..

mungkin ALLAH mahu menyakinkan aku supaya menerima kenyataan itu
dengan mengembalikan jasad AYAH ke pangkuan kami sekeluarga
tanggal 1 feb 09..ayah selamat di kebumikan di sebelah abg
seperti yg di mintanya sblm dia pergi m
eninggalkan aku..

konvo diploma bersama ayah


ALHAMDULLAH dgn semangat dari
kawn2 yg sentiasa
menyokong n memberi semangat padaku
aku berjaya kuatkan semangat
aku bersyukur sgt sbb tuhan
memberikn aku kwn2
yg sedia membantu dan menyokong aku
dikala aku kesusahan..

jasa KORANG akan aku kenang hingga ke ujung NYAWA..
tanpa KORANG suma aku percaya aku akan putus asa
disebabkan KORANG la a
ku gagahkn diri
meneruskan cita2 a
ku..
DAN

menyedari JANJI2ku pada AYAH lah yg membuatkan aku
bangun menunaikan janji2 itu..

AYAH..anakmu akan berusaha menunaikan janji2 itu..

sesungguhnya aku sedih sgt sbb tak dpt membalas jasa AYAH
tujuan aku belajar pun adalah semata2 nak membalas jasa AYAH

tp tuhan yg menentukan segalanya..

apa yg terjadi adalah dari KehendakNYA..

berpegang pada kenyataan inilah yg membuatkan aku
REDHA dgn pemergian AYAH..

dan sekarang dgn iringan doa dan ayat2 suci al-quran yg dpt kuhadiahkn kpd

AYAH..


sesungguhnya tiada sorg pn yg dpt menandingi ayah di HATIKU.. bagiku

AYAH adalah WIRAKU..

sungguh pengorbanan ayah sgt besar yg x dpt aku balas.. INSYAALLAH..kita akan bertemu jua disana nanti..


p/s: kepada kwn2 yg masih mempunyai ayah..hargailah pengorbanan ayah dan balaslah jasa ayah sebelum terlambat..

2 comments:

  1. bile teringatkan arwah

    sedekahkan al-fatihah
    sentiasa doakan arwah k...
    xmo sedih2 buruk

    ReplyDelete

sesi ramah mesra jgn malu jgn segan yer